سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی مختصر با کاربرد ابزارهای فنی پر استفاده

کاربرد ابزار بادی چیست؟

ابزارهای بادی در گذشته در صنایع سنگین، راه سازی،معادن، ذوب فلزات، راه سازی، ماشین آلات و ابزارهای صنایع چوب، مونتاژ و نصب قطعات ماشین آلات و اتومبیل و… مورد استفاده قرار می گرفت.

مزایای استفاده از ابزار بادی چیست؟

1.استهلاک ناچیز

2.صرفه جویی در انرژی

3.ایمنی بیشتر

4.هزینه تعمیر کمتر

5.نگهداری ساده و راحت

6.سبک و قابل حمل

 

کاربرد ابزار بادی چیست؟ ابزار های بادی چه مزایایی دارند

اره فارسی بر چیست؟

با کمک ابزار برقی دستگاه فارسی بر ( Miter saw) می توان برش های با دقت بالا و منظم زوایه دار انجام داد و بیشترین کاربرد آن در صنایع چوبی است. با اره فارسی بر می توان انواع برش اریب، افقی، عمودی، فارسی و ترکیبی (ترکیبی از برش اریب و 45 درجه) را با سرعت بالا و زمان کم راحت انجام داد. همچنین از این دستگاه می توان در برش های مختلفی چون سرامیک و سنگ، برش قرنیز ها و حاشیه ها در خانه نیز استفاده کرد. در واقع نوعی از برش است که در آن قطعات با زاویه ی 45 درجه برش زده و قطع می‌ شوند و بعد به یکدیگر متصل می گردند

دستگاه های مختلفی در صنعت چوب استفاده می شوند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. بعضی از آنها در فعالیت های سنگین استفاده میشوند و بعضی از آن ها  در دقت و جزئیات را در اختیار شما می گذارند.

ار? فارسی بر سبک بوده و قابلیت جابجایی نیز دارد. به همین جهت در دو نوع شارژی و برقی می توان خرید. البته توجه داشته باشید برش قطعات چوب با کمک اره فارسی بر به قدرت بالایی نیاز داشته و پیشنهاد می شود نوع برقی آن را تهیه نمایید.

 

معرفی انواع اره فارسی بر - بهترین مارک اره فارسی چیست؟

اتو لوله سبز چگونه کار می کند؟

قبل از استفاده از اتو لوله ابتدا باید دستگاه گرم ‌شود لوله مورد نظر را در محل دقیق قرار دهید و سپس رابطی که باید با لوله به یکدیگر وصل شوند را نیز در مکان تعیین شده در دستگاه گذاشته می شود و حدود یک دقیقه به اتو لوله زمان داده می شود بعد نقطه اتصال گرم می‌شود و به نقطه ذوب می‌رسد. با گرم نمودن لوله و رابط اتصال آن ها به هم می شود و زنجیره‌های پلیمری با سرد شدن، پیوند دائمی برقرار می‌کنند و به صورت یک‌ قطعه‌ی سرهم به نظر خواهد رسید. لوله‌هایی که با اتوی لوله به یکدیگر جوش می‌خورند، کمتر دچار نشتی یا خرابی خواهند شد.

به یاد داشته باشید که هنگام متصل کردن لوله سبز و رابط لازم است که تمام توجه و تمرکز خود را به کار ببرید تا هر یک به درستی در مسیر خود قرار گیرند و به یکدیگر متصل شوند. این اتصال باید به صورتی باشد که نتوان لوله سبز و رابط جدا نمود و یا در صورت لزوم در هنگامی که ناچار به جداسازی انها باشید، سخت از یکدیگر جدا شوند.

این دستگاه  همراه با آلارم قابل ارائه است و در صورت مشکل به اپراتور اعلام می کند در این مدت است که عنصر گرمایش به طور خودکار خاموش می شود و به وسیله ی یک میکروکنترلر الگوریتم PID همراه با یک سنسور پلاتینوم، سیستم کنترل دما به نوسانات دمای خارجی می تواند واکنش نشان دهد و قابلیت اطمینان بالاتر و دوام طولانی تر را تضمین می نماید.

 

اتو لوله سبز چگونه کار می کند و چه کاربردی دارد؟

کاربردهای دستکش ایمنی

تعداد زیادی کاربرد عملی برای دستکش های ایمنی در صنایع مختلف وجود دارد. موارد زیر فقط نمونه کوچکی از برنامه های کاربردی معمول در کار است:

·    دستکش های ساختمانی که برای جلوگیری یا به حداقل رساندن بریدگی و سوراخ شدن میخ ها و خرده های چوب طراحی شده اند.

·    دستکش های جوشکاری طراحی شده برای مقاومت در برابر گرمای شدید؛

·    دستکش مکانیک طراحی شده برای ارائه انعطاف پذیری و حساسیت استثنایی در حالی که از جرقه، بریدگی و سوختگی محافظت می کند.

·    دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی کار آزمایشگاه را برای تکنسین ها ایمن می کند.

انواع دستکش کار یا دستکش ایمنی

چگونه بهترین عینک ایمنی جوشکاری را انتخاب کنیم؟

پنج مورد ضروری برای عینک ایمنی

  • آنها باید توانایی محافظت ایمن از چشم را از جلو و پهلو داشته باشند.
  •  آنها باید مناسب کاربر باشند و پوشیدن آنها راحت باشد.
  •  آنها باید اجازه حرکت بدون محدودیت دید را بدهند.
  •  باید بادوام و تمیز بدون لک باشند.
  • آنها نباید کاری را که انجام می شود محدود یا مزاحم کنند.

معرفی بهترین عینک های جوشکاری 2022

انواع ماسک جوشکاری کدامند؟

ماسک جوشکاری تاریک شونده اتوماتیک

کلاه های جوشکاری تاریک کننده اتوماتیک مجهز به لنز فیلتر تاریک کننده اتوماتیک هستند.این کلاه همچنین دارای چندین حسگر نور است که به عنوان سنسور قوس نیز شناخته می شود، که سایه فیلتر مورد نیاز را که باید استفاده شود را شناسایی می کند.

این حسگرها به راحتی بر روی برآمدگی های جانبی ماسک جوشکاری نصب می شوند و به طور فعال نور ساطع شده از قوس جوش را تشخیص می دهند. یک ماسک جوشکاری با کیفیت دارای حدود 3 تا 6 سنسور قوس است. زمانی که سنسورهای بیشتری برای مواقعی که از موقعیت خارج هستید و سنسورها مسدود می شوند، پوشش بهتری خواهید داشت.

این کلاه با استفاده از مجموعه ای از سایه ها از 8 تا 13 باعث تیره شدن لنز می شود.

همچنین، هنگامی که کلاه به سمت پایین رها می شود، دید شما مسدود نخواهد شد، زیرا به گونه ای طراحی شده است که دید واضحی را از طریق لنز نور ایجاد می کند تا شما را قادر سازد فرآیند جوشکاری خود را مشاهده کنید.

کلاه جوشکاری تاریک کننده اتوماتیک یک گزینه ایده آل است زیرا نیاز به تعویض دستی فیلترها را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد تا زمانی که کار انجام شود به طور مداوم کار کنید.

 

سشوار صنعتی  یا تفنگ حرارتی چیست؟

سشوار صنعتی  که نام دیگر آن تفنگ حرارتی است ابزارهای دستی برقی هستند که مشابه سشوار عمل می‌کند فن‌ها هوا را به داخل سشوار صنعتی می‌کشد و آن را از طریق یک عنصر گرمایش الکتریکی و از طریق یک نازل به بیرون هدایت می‌کند.

. تفنگ های حرارتی برای انواع تعمیرات خانگی مفید هستند، از نرم کردن رنگ یا بتونه قدیمی برای خم کردن لوله ها ، و گاهی اوقات حتی برای لحیم کاری استفاده می شوند. تفنگ های حرارتی همچنین برای از بین بردن انواع چسب ها عالی هستند. تفنگ‌های حرارتی ابزارهای سبک وزن و با کاربرد آسانی هستند و در انواع سیمی و بی سیم موجود هستند. برای آشنایی با سشوار صنعتی به ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جریان هوای گرم تفنگ گرمایی کمتر از شعله غیرمخاطره خطرناک است، اما همچنان می‌تواند باعث آتش‌گرفتن اقلام قابل اشتعال، ترک خوردن شیشه و آسیب به پوست شود.

یکی از مزایای این ابزار این است که گرما تقریباً آنی است، بنابراین می توان آن را در حین مکث در حین کار خاموش کرد – در حالی که در صورت خاموش شدن شعله، مشعل های دمنده شعله باید دوباره روشن شوند، که راحت تر است.

سشوار صنعتی یا تفنگ حرارتی چیست؟

عینک  جوشکاری چیست؟

عینک‌های جوشکاری از عینک‌های محافظی تشکیل شده‌اند که برای محافظت در برابر آسیب‌های چشم هنگام جوشکاری ،گرما، نور یا برش فلز طراحی شده‌اند. همچنین به عنوان عینک ایمنی جوش شناخته می شود. اگر می خواهید جوش قوس الکتریکی را انجام دهید که در آن جرقه ها و زباله ها در همه جا پخش می شوند، توصیه می شود به جای آن از ماسک جوشکاری استفاده کنید. عینک جوشکاری معمولا دارای دو لنز تخصصی با یک نوار قابل تنظیم هستند. شما می توانید مانند بسیاری از عینک های دیگر از عینک جوشکاری استفاده کنید. فقط باند را در پشت سر خود بکشید و جلوی آن را طوری تنظیم کنید که لنز چشمان شما را بپوشاند.

آسیب های چشمی در میان جوشکاران حرفه ای رایج است. البته جوشکاری گرمای شدید و نور فرابنفش (UV)  تولید می کند که هر دو می توانند باعث آسیب چشم شوند. جوشکاری همچنین می تواند زباله هایی ایجاد کند که به سمت چشم ها پخش می شوند. اگر کار شما شامل جوشکاری است، باید روی یک جفت عینک جوشکاری سرمایه گذاری کنید تا در برابر صدمات چشمی از این قبیل محافظت کنید.

کاربرد عینک جوشکاری

اگر کار روزانه شما مستلزم این است که خود را در معرض خطر آسیب چشم قرار دهید ، اکیداً توصیه می کنیم که گزینه های عینک ایمنی را بررسی کنید . مشاغلی که در معرض خطر صدمات چشمی هستند عبارتند از:

  • تعمیر خودرو
  • نجاری
  • ساخت و ساز
  • کار برق
  • نگهداری
  • ساخت
  • معدن
  • لوله کشی
  • جوشکاری

بکس بادی یا آچار ضربه ای چیست و چگونه کار میکند؟

از بکس بادی یا آچار ضربه ای دقیقا برای چه کاری استفاده می کنید؟ و آیا اصلاً برای سطح مهارت خود به آن نیاز دارید؟ بیایید پاسخ را دریابیم.

بکس بادی (آچار ضربه ای) زیر مجموعه ای از ابزاهای بادی محسوب می شود و ابزار بسیار مفیدی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد از تعمیر خودرو، روی مونتاژ محصول تا تعمیر و نگهداری تجهیزات سنگین. اگرچه بکس بادی یا آچار ضربه ای شبیه به درایور ضربه ای است، اما یک ابزار کمی متفاوت است.

 

انواع دمنده کدامند؟

  • دمنده های گریز از مرکز
  • دمنده های پرسرعت
  • دمنده های احیا کننده
  • دمنده های احیا کننده
  • دمنده های گریز از مرکز چند مرحله ای
  • دمنده پیچ حلزونی
  • دمنده های لوب چرخشی
  • دمنده های جابجایی مثبت

دمنده ها چگونه کار می کنند؟

طراحی دمنده ها به گونه ای است که از طریق افزایش فشار هوا یا گاز و همچنین از طریق حرکت گریز از مرکز روتور کار می کنند. دمنده هوا یا  گاز را از طریق دریچه ورودی مکش می کند، که باعث چرخش پروانه ها می شود با این کار نیروی گریز از مرکز ایجاد کرده که هوا یا گاز را به حرکت در می آورد. در حالی که این اتفاق می افتد، هوا یا گاز به طور مداوم با افزایش خطی فشار فشرده خواهند شد. در همین راستا مطالعه مقاله 30 کاربرد بلوئر یا دمنده هوا را به شما پیشنهاد می کنیم.