سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهنگ درب گاراژ و سخت افزار آهنگ

درب گاراژ

 

درب گاراژ غلتک ها را ردیابی و هدایت خواهد کرد تا حرکت صاف درب گاراژ را راحت کند  . 

اندازه و ویژگی های آهنگ

برای محافظت درب گاراژ در برابر زنگ زدگی و خوردگی گالوانیزه می شوند. مسیرهای قبلی فولاد خام به راحتی با رنگ سیاه پوشیده شده بودند. طول مسیر عمودی معمولاً از 1.82 متر10.16 سانتیمتر به بالا تا  4.26 متر و 10.16 سانتیمتر و بیشتر در درجه بندی های 30.48 سانتیمتر متغیر است.

ریل درب گاراژ در سه عرض 2.54، 5.08 سانتیمتر  و 7.62 سانتیمتر قابل خریداری است. مسیرهای 2.54 سانتیمتر بیشترین کاربرد را در کاربردهای درب کامیون و نیمه تریلر دارند. مسیرهای دو اینچی بیشتر کاربردهای مسکونی و تجاری را شامل می شوند. ریل های سه اینچی درب های گاراژ مسکونی و صنعتی سنگین تر را پشتیبانی و هدایت می کند.

ضخامت مسیرهای مسکونی معمولاً 0.13 سانتیمتر، 0.15 سانتیمتر و 0.19  سانتیمتر است. در طول سال‌ها، مسیرها برای بسیاری از درب‌های فولادی سبک‌تر در حال استفاده، کاهش ضخامت داشته‌اند. ضخامت استاندارد برای درب های چوبی سنگین 0.19 سانتیمتر بود. قبل از آن، استاندارد پیست 0.21 سانتیمتر بود. مسیرهای 7.62 سانتیمتر معمولاً با فولاد 0.27 سانتیمتر ساخته می شوند.

بیشتر مسیرهای درب گاراژ از خطوط مونتاژ ناپلئون یا Arrow Tru-line خارج خواهند شد. قبل از این، همه تولید کنندگان درب مسیرهای خود را می ساختند.

انواع بالابر مسیر درب گاراژ یا درب کرکره برقی اتومات

سازندگان سه نوع اصلی آسانسور مسیری درب گاراژ تولید می کنند: بالابر استاندارد، بالابر عمودی و بالابر بالا.

مسیرهای آسانسور استاندارد برای اکثر کاربردهای مسکونی آسانسور را انجام می دهند. یک آسانسور استاندارد شامل یک مسیر عمودی است که تا حدود 20 سانتیمتر کمتر از ارتفاع درب بالا می رود - شش فوت و چهار اینچ در اکثر مکان های مسکونی و یک بخش منحنی که به بقیه مسیر افقی برمی گردد. اینها با هم به بخش های درب اجازه می دهند تا به حالت افقی در بالای کف گاراژ حرکت کنند.

سیستم های بالابر عمودی، که در بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی دیده می شود، از مسیری تشکیل شده است که مانند آسانسور استاندارد به صورت عمودی بالا می رود، اما شامل یک مسیر عمودی اضافی است که به طور فزاینده ای از دیوار داخلی فاصله دارد، گاهی اوقات به فاصله  30.48 - 45.72 سانتیمتر. این فضای اضافی امکان مونتاژ فنر را فراهم می کند. براکت های بالابر بلند فاصله گشاد شدن را، در نقاطی از امتداد می پوشانند.

سیستم های بالابر بالا ویژگی های بالابر استاندارد و بالابر عمودی را ترکیب می کند. اینها دارای یک مسیر عمودی، یک مسیر افقی است که کوتاهتر از یک سیستم آسانسور استاندارد است، و یک پسوند بالابر با طول متفاوت بسته به کاربرد و نیازهای کاربر. عملاً، بر اساس سقف گاراژ مسکونی با ارتفاع حدود 30.48 سانتیمتر ، این پسوند می‌تواند تا  1.21 متر (بالاتر از ارتفاع استاندارد هفت، پنج منهای یک برای عبور بخش بالایی به مسیر افقی) اندازه‌گیری کند. کاربردهای مسکونی ممکن است با یک سیستم بالابر بالا شروع شود یا می توان از کیت تبدیل بالابر برای تبدیل درب گاراژ به بالابر استفاده کرد. این کیت ها اخیراً مورد استفاده فزاینده ای قرار گرفته اند.

در کاربردهای تجاری، قسمت توسعه مسیر ممکن است به اندازه خود در بلند شود و فقط نزدیک سقف به سمت افقی خمیده شود. این ممکن است جایگزین قابل توجهی برای بالابر عمودی در موقعیت های کم فضا باشد.

تعمیر و تعویض ریل درب پارکینگ یا سکوریت برقی

تعمیر یا تعویض مسیر درب گاراژ معمولاً به دلیل نقص در قسمت دیگری از درب ضروری است. لیست با این نوع منتهی می شود و از آنجا ادامه می یابد:

کابل شکسته و یا اتصال درام کابل وقتی این اتفاق می‌افتد، و کسی سعی می‌کند در را ببندد، درب به طرفین خم می‌شود و مسیر را خم می‌کند.

جابجایی غلتک ممکن است به عنوان سرنخی که به مسیرها اشاره می کند ظاهر شود. این ناشی از عدم روانکاری در ساقه های غلتکی است. عدم روانکاری این غلتک ها منجر به انعطاف ناپذیری و خم شدن قسمت پایینی مسیر افقی می شود که به زودی تعمیر می شود (بسیاری هنوز تعجب می کنند که چرا غلتک های مسیر همچنان بیرون می آیند).

ضربه زننده قفل می تواند باعث خراشیدن قابل توجهی در مسیر عمودی شود و در نهایت منجر به شکاف در مسیر شود.

غلتک های "یخ زده" یا خراب.

چوب یا پایه های پوسیده.

نمک جاده و زنگ پس از آن (به ویژه در غرب میانه یا شمال)، یا سایر مواد شیمیایی صنعتی خورنده موجود منجر به خطر افتادن گالوانیزه در مسیر و جایگزینی مورد نیاز می شود. زوال طبیعی ناشی از منابع مختلف بر اساس موقعیت جغرافیایی است. برای مثال، نواحی ساحلی، شاهد خوردگی بیشتر ناشی از یک محیط نسیم دریایی هستند.

حوادث کارخانه های تجاری اغلب شامل تجهیزات سنگین مانند لیفتراک می شود. خطرات این موضوع مربوط به پست های زرد محافظی است که اغلب در نزدیکی هر درب گاراژ در یک انبار یا کارخانه قرار می گیرند - برای به حداقل رساندن صورت حساب های تعمیر. با این حال، گاهی اوقات مسیرهای بالابر عمودی بالایی آسیب می بینند. تعویض با این نوع تصادفات تضمین می شود.

برخورد کامیون ها به اسکله یا برخوردهای دیگر با ساختمان، اغلب برای ریل ها ناتوان کننده است.

خستگی فلز در خود مسیر افقی. این ناشی از وزن مکرر درب در مسیر است.

جابجایی معمولی فونداسیون و مصالح ساختمانی و در نتیجه قطعات درب در طول زمان.

تعمیرات مسیر عمودی

مسیرهای خمیده خارج از شکل که اغلب دیده می شوند و در انبار نامطلوب هستند. اصلاح مسیرها از این شرایط به غلتک‌ها اجازه می‌دهد دوباره به نرمی حرکت کنند. در صورت امکان، علت اصلی خرابی مسیر عمودی نیاز به رسیدگی دارد. سپس تعمیرکار با قرار دادن یک پیچ گوشتی بزرگ در پشت قسمت خم شده مسیر ادامه می یابد. با یک پا روی قسمت پایینی مسیر عمودی (با در باز)، کشیدن به سمت مرکز درب گاراژ مسیر را صاف می کند. اگر در هنگام باز بودن جزئی آسیب ببیند و قسمت منحنی مسیر عمودی خم شود، تعمیر اغلب با چکش یا آچار میمونی/آچار قابل تنظیم انجام می شود. جایگزینی سیگنال های آسیب شدید

در برخی موارد، براکت مسیر عمودی و پرچم ممکن است در واقع هدر را بالا نگه دارد. این زمانی اتفاق می‌افتد که پایه گیره پوسیده شود و نیاز به تعویض داشته باشد. یک جک ماشین و دو 2x4 در اینجا مفید هستند. هدر به راحتی با جک بلند می شود تا امکان تعویض پایه ناکافی و همچنین پایه های عمودی را فراهم کند.

در قسمت بالایی مسیرهای بالابر عمودی، براکت‌های بالابر به بیرون خم می‌شوند و مسیر این ناهنجاری را دنبال می‌کند. تعمیر شامل استفاده از میله سیم پیچ 10.97 در 1.524 متر یا میله پیچ است. پس از چسباندن آن در مقابل زاویه بالابر، انتهای مخالف نیاز به یک کشش هماهنگ به سمت مرکز در (یا مرکز هدر بالا) دارد تا مسیر و براکت مسیر صاف شود.

جایگزینی مسیر احتمالاً در موارد تجاری که کامیون ها با بتن بیرونی ساختمان برخورد کرده اند و منجر به شل شدن ستون ها می شود، انجام می شود. این تکان منجر به به خطر افتادن کانال های فولادی و جوشکاری روی مسیرها می شود.

اگر مشکلات مسیر ناشی از جابجایی سازه و ناهماهنگی همزمان باشد، نصب مجدد مسیر برای درست کردن فاصله ضروری خواهد بود. اغلب اوقات، این نوع تعمیر به دلیل سفت یا شل بودن مسیر اصلی ایجاد می‌شود که منجر به دررفتگی نابه‌موقع غلتک‌ها می‌شود.

تعمیرات پیست افقی

با یک مسیر بزرگ تجاری درب یا سیستم بالابر عمودی با مسیرهای افقی خمیده، تکنسین‌ها از یک (یا احتمالاً دو) استفاده می‌کنند تا بخش آسیب‌دیده مسیر را به سمت مرکز بکشند تا تراز شوند.

پیچی که پشت مسیر افقی را نگه می دارد گاهی اوقات می تواند شل شود. باز کردن درب باعث افت مسیر می شود. با انتقال وزن درب به مسیر افقی، این امر مسیر را به سمت پایین می کشد و شعاع مسیر را نیز خم می کند و نیاز به تعویض مسیر افقی دارد.

برای ترمیم انتهای مسیر افقی خمیده، تعمیرکاران2.5908 متر  یک میله 2.5 متر را در داخل مسیر قرار می دهند و انتهای آن را با گیره می گیرند. مسیر پس از چند چکش استراتژیک در اطراف میله، که به عنوان قالب عمل می کند، دوباره شکل مناسبی به خود می گیرد.

پشتیبانی و نصب مسیر درب گاراژ

یک براکت پایه، شبیه به یک قطعه کوچک از زاویه، اتصال اساسی بین مسیر عمودی و پایه را تشکیل می دهد. سیستم های درب قدیمی تر مسیر را با زاویه به درب نصب می کنند. مکانیسم پشتیبانی دوم در درب های سنگین تر و آنهایی که دارای پایه های فولادی هستند غالب است. آهنگ ها از طریق پیچ یا جوش به پایه های فولادی متصل می شوند.

زاویه پشتیبانی ساختاری قابل توجهی به مسیرهای افقی می دهد. قسمت جلویی زاویه که به مسیر افقی متصل می شود به یک براکت پرچم ایمن و سپس در نهایت به هدر منتهی می شود. انتهای دیگر مسیر به یک آویز عقب متصل می شود که از آهن زاویه دار در یک "مثلث" تقویت شده (قطعه عمودی، قطعه نصب شده در سقف و مهاربندی مورب) تشکیل شده است. این طراحی به پشت مجموعه مسیر افقی پشتیبانی می کند.

در برخی مواقع، به ویژه با درب های تجاری بزرگ/سنگین، یک آویز اضافی متشکل از زاویه در وسط عرض درب، عملکرد را افزایش می دهد. کاربران از افتادگی مسیر و خم شدن قسمت پایینی مسیر افقی اجتناب خواهند کرد.

براکت پرچم محل برخورد مسیرهای عمودی و افقی را یکسان می کند. Napoleon وArrow-Tru Line عمدتاً این وسیله را برای نصب در جلوی درب آسانسور استاندارد فراهم می کنند. براکت، تقریباً 4.572 متر طول دارد، در واقع به عنوان یک قطعه تخصصی زاویه عمل می کند. عملکردهای مختلف را از بالا به پایین برجسته می کند. زاویه افقی که از منحنی مسیر عبور می کند، به بالای براکت پرچم متصل می شود. پایین براکت پرچم، که مانند یک براکت مسیر با چهار شکاف به نظر می رسد، ایمن شدن پایین مسیر افقی و همچنین بالای مسیر عمودی را تسهیل می کند. قطعات می توانند تا حدی جوش داده شده یا پرچ شده وارد شوند. نصب باقی مانده با پیچ و مهره های فلنج تکمیل می شود. برخی از اتصالات به سبک قدیمی‌تر با پیچ و مهره‌های مربعی انجام می‌شد.

یک ترتیب جایگزین هنوز از فرکانس خاصی برخوردار است. این روش شامل نصب یک براکت به هدر است که می توان به آن زاویه متصل کرد. این براکت مجهز به یک یاتاقان برای شفت پیچشی است. در زیر، در محل اتصال مسیرهای افقی و عمودی، یک براکت چهار شیاردار برای نصب مسیر باقیمانده کافی است. از لحاظ تاریخی، این ساختار نصب معمولی برای سیستم های درب است که توسط شرکت های درب طراحی شده است.

مسیرهای بالابر بالا، و بخش گسترش مسیرهای بالابر عمودی نیاز به پشتیبانی با صفحات بالابر بالا دارند. این صفحات از1.524 مترتا 20 ساخته می شوند. آنها از زاویه بالابر بالا به عنوان تکیه گاه مناسب استفاده می کنند. این زاویه خاص دارای یک قسمت  0.3048 متر است که به پایه محکم می شود و یک قسمت  0.6096 متر که از طریق آن نصاب یک پیچ را به صفحه بالابر بالا می بندد. این ساختار سفتی را برای حداکثر پشتیبانی می افزاید.

مسیرهای افقی، مانند برخی از مسیرهای عمودی، دارای پرچ ماشینی نسبت به زاویه هستند، اگرچه گاهی اوقات آنها جوش داده می شوند. وین دالتون سیستم مبتکرانه ای را برای نصب آهنگ ارائه می دهد به سادگی براکت مخصوص آنها را در نقطه اتصال قرار دهید و قفل پیچشی را برای اتصال به زاویه قرار دهید. حتی اگر مسیر عمودی از پیش پرچ شده به راحتی به فروش می رسد، این واقعیت که نمی توان آن را به پایه تنظیم کرد یک نقطه ضعف است. استفاده از پیچ و مهره های مسیر برای محکم کردن مسیر عمودی تضمین می کند که می توانید مسیر را به درستی تنظیم کنید، به طوری که درب محکم در برابر گیره محکم شود.

پیچ و مهره های مسیر با مهره های فلنج یا "مهره های ویز" می پیچد. نمایش یک عملکرد جالب در نمای نزدیک با سوراخ حفر شده در مسیر، یک پیچ مسیر طراحی شده با یک "گردن دنده" منحصر به فرد برای محافظت در برابر چرخش پیچ، در داخل آن قرار می گیرد. با سفت کردن این پیچ کوچک، به داخل مسیر کشیده می شود و نمی چرخد. مهره فلنج اتصال را کامل می کند و به عنوان واشر یا واشر قفل عمل می کند. در مقابل، چیدمان‌های قدیمی‌تر (و تا حدودی سخت‌گیرانه) شامل پیچ و مهره، واشر تخت، واشر قفلی و مهره است.

اندازه براکت های گیره از شماره یک تا شماره چهارده متغیر است. بعد برای هر براکت نشان دهنده فاصله بند تا مرکز دو سوراخ است، نه حداکثر طول براکت. به عنوان مثال، براکت JB-6  9.4488 مترطول دارد، اما فاصله گیره تا مرکز سوراخ ها تنها سه اینچ است که با عدد سه مشخص شده است.

قیمت آهنگ و سخت افزار درب گاراژ

هنگامی که آهنگ سفارش می دهید، نه تنها باید طول مسیر را برای تعیین قیمت خود بدانید، بلکه باید شعاع مسیر را نیز بدانید. این اندازه گیری برای به دست آوردن اندازه مناسب برای درب گاراژ شما ضروری است. اگر این کار را به درستی انجام ندهید و سعی کنید شعاع مسیر اشتباه را روی درب گاراژ خود نصب کنید، می توانید به درب گاراژ خود آسیب جدی وارد کنید.

هنگام تعویض پیست، حتماً پیچ و مهره های مسیر مورد نیاز خود را نیز خریداری کنید، زیرا آنها همراه با مسیر نیستند.

زوایای افقی را تقویت می کنیم تا از خستگی آنها جلوگیری کنیم. آهنگ های افقی قبل از نصب به راحتی دوباره سرهم می شوند.